backtop


Print 35 comment(s) - last by AnnihilatorX.. on Jun 7 at 8:31 AM


Gigabyte X11  (Source: Gigabyte)
X11 is the lightest 11.6-inch notebook in the world

Gigabyte has launched three new lightweight and powerful notebook computers including the X11 Ultra Lightweight claimed to be in the lightest 11.6-inch notebook on the market at 2.15 pounds. The machine uses a carbon fiber chassis that is light and durable, and the machine is only 0.3 cm at its thinnest part in 1.65 cm at its thickest part.
 
Gigabyte designed the X11 to remind users of a high-end sports car and it uses a hidden aluminum hinge for the lid. The machine uses Windows 7 and has a 128 GB SSD. The X11 also has a USB 3.0 port, Bluetooth 4.0, and an LED backlit screen. The machine will be available in multiple configurations costing up to $1,299 when it launches in July.
 

Gigabyte X11
 
The Gigabyte U2422 is a 14-inch notebook computer weighing in at 3.46 pounds. It uses the new third-generation Intel Core processors and NVIDIA GeForce GT 650M or 640M discrete graphics. The notebook also has a light sensing backlit keyboard and screen resolution of 1600 x 900. The notebook promises superior sound with THX TruStudio Pro technology. The U2422 will sell for $999-$1,299 when it launches in June.
 
The third new notebook is the Gigabyte U2440. It is a 14-inch notebook using third-generation Intel Core processors and NVIDIA GeForce 630M graphics. The machine has a 1 TB hard drive for storage and THX audio for superior sound quality. The machine will start at $699 and features USB 3.0, HDMI 1.4 out, and Bluetooth. The machine will launch in June.
 

Gigabyte U2440


Comments     Threshold


This article is over a month old, voting and posting comments is disabled

RE: It was great until
By Argon18 on 5/31/2012 3:40:23 PM , Rating: 2
Terrible driver support? Lmao, you've never used Linux. Drivers are all in the kernel, and they all just work. I don't need to press F8 and insert a floppy disk like Windows. lol.

I can pull the hard drive out of my Linux laptop and stick it into a desktop PC and it boots perfectly, with all hardware working perfectly. Try that with Windows, you'll get a BSOD every time, with your only option being to format and reinstall. Windows 7 is no different from Windows 98, in that regard, lol. The Windows driver model is an absolute turd, it's horrible.

And as for GUI interfaces that change just to be different, I guess you've never heard of Windows 8? Lmao.


RE: It was great until
By ritualm on 5/31/2012 9:39:28 PM , Rating: 2
Above post is reason why most consumers do not want Linux. Also, your posts imply you want companies to replace Windows with Linux on all the computers they sell. Not gonna happen bro.

Your reading comprehension is more error-prone than your technical inferiority complex.


RE: It was great until
By Lugaidster on 6/1/2012 2:23:51 AM , Rating: 2
Dude please... The terrible drivers issue is completely true for graphics. MESA OpenGL and the corresponding Kernel GPU drivers are way behind in features and performance when compared to proprietary drivers, but proprietary drivers have their own quirks as they need to be updated for every new Xorg/Kernel release. Furthermore, they don't usually have feature parity with Windows counterparts. AMD's Catalyst doesn't support OpenCL yet on their latest GPUs and Nvidia has no official Optimus support, and that's just the tip of the iceberg.

Linux is currently a mess of Windows Managers and bad GPU support while they try to figure out a way to move forward. Gnome 3 is breaking stuff, Unity is completely backward, and KDE is just... ugly. Moreover, unless you have an Intel GPU (crap) you're stuck with whatever issues appear. Let me remind you that Gnome 3 had issues with AMD GPU's on proprietary drivers for 8 months, and opensource drivers don't have neither the performance nor the features of their proprietary counterparts.

So yeah, as much as I'd like to use Linux on a modern laptop and have a painless experience, it's just not happening right now (nor in the near future).


"If a man really wants to make a million dollars, the best way would be to start his own religion." -- Scientology founder L. Ron. Hubbard











botimage
Copyright 2014 DailyTech LLC. - RSS Feed | Advertise | About Us | Ethics | FAQ | Terms, Conditions & Privacy Information | Kristopher Kubicki